مخاطرات تحولات دیجیتال و اثرگذاری خانواده و مدرسه در کاربست اخلاق دیجیتال
کد مقاله : 1133-DIGETHCONF
نویسندگان
محمد جونی *
دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده مقاله
در دهه‌های اخیر، تغییرات چشمگیر و سریعی در زمینه‌ فناوری‌های دیجیتال رُخ داده است. این تغییرات، فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی به دنبال داشته و تأثیر گسترده‌ای بر حوزه‌های مختلف انسانی (فردی و اجتماعی) به‌جا گذاشته است. ایجاد یک زبان جهانی مشترک، فراتر از مرزهای جغرافیایی،با توسعه محیط های یادگیری دیجیتال، موسسات آموزشی مانند همه مؤسسات خدماتی در عصر اطلاعات دیجیتال، جست و جوی همه ابزارها برای بهبود کیفیت ارائه خدمات، افزایش کارایی و صرفه جویی در هزینه ها را الزامی کرده است و با توسعه فضای مجازی، زمینه تعامل و گاه پیوستگی فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را فراهم کرده است و این پژوهش با هدف توسعه چشم اندازی پیشنهادی که به فعال کردن نقش خانواده و مدرسه در مقابله با خطرات تحول دیجیتال در میان دانش آموزان وقشر نوجوان و جوان کمک می کند، انجام شد.این تحقیق با استفاده از روش توصیفی تحلیلی، به نتایج بسیاری از جمله: ضرورت همکاری خانواده و مدرسه برای مقابله با خطرات تحول دیجیتال شامل خطرات جسمی، مخاطرات روانی، مخاطرات اجتماعی، مخاطرات اخلاقی و مخاطرات روانی و اثرگذاری و اهمیت خانواده و مدرسه و دیگر جامعه مدنی بر نسل نوجوان و جوان ما نگاشته شده است تا مورد استفاده صاحبت نظران قرارگیرد.
کلیدواژه ها
خانواده - مدرسه - تحول دیجیتال – آموزش _ اخلاق دیجیتال_اثرگذاری
وضعیت: پذیرفته شده مشروط